ilze-kjell.reismee.nl

Australia

Vanuit Bangkok via Singapore en Darwin naar Cairns… Wederom een lekker tripje hoor, 8 uur het vliegveld van Singapore bewonderd en een paar uur in Darwin gestaan omdat een vogel in de propellor was gevlogen, maar na 32 uur waren we er, jeeh! We hadden hier een erg leuke backpacker Tropic Days gevonden, heel gezellig, leuke mensen ontmoet, bbqen met emoe en krokodil en in de avond met zn allen aan de goon (goedkope nepwijn in een pak, heerlijk). We wilden graag een campertje kopen, dus direct de volgende dag het centrum in en alle travelagencies langs. Hier hangen borden waar mensen advertenties van hun campers enzo kunnen ophangen. Wat direct opviel was dat er heeel veel te koop was en na iets van 30 campers bekeken te hebben, hebben we voor een spotprijsje onze Mazda E2000 Eddy gekocht.

Na een week was Cairns wel weer leuk geweest, en na Eddy een beetje gepimpt te hebben met wat mooie bloemetjes kon de roadtrip beginnen! Eerst zijn we naar het noorden gereden, naar Port Douglas en Cape Tribulation. In Port Douglas hadden we een leuke backpacker gevonden waar je met je camper kon staan. Helaas toen we de volgende dag weg wilden gaan liet Eddy ons in de steek: startmotor kapot... Beetje balen dus, helemaal aangezien het zaterdagochtend was en alles hier in het weekend dicht is. Maandag direct naar de monteur en 3 uur later 300 dollar lichter op naar Cape Tribulation. Hier heb je heel mooi regenwoud wat uitkomt in de zee, kun je een beetje doorheen wandelen wat heel leuk is als je muggenspul bij je hebt. Hierna terug naar Port Douglas, om het mooiste deel van het Great Barrier Reef te bezoeken. Dat was heel erg mooi! We hebben 3 duiken gedaan en van alles gezien: grote schildpadden, barracudas, haaien en heel mooi koraal, prachtig!

Hierna hebben we een klein rondje door het binnenland gemaakt (soort van), eerst naar Granite Gorge waar je een leuke rotsklimwandeling kan doen en heel veel rockwallabies leven die je kan voeren, heel schattig! Daarna naar Yungaboora waar we platypussen (vogelbekdier) hebben gezien en hebben gekampeerd aan de rand van Lake Tinnaroo, zooo mooi! Sowieso is een beetje touren met je eigen camper echt fantastisch!

Wat ook erg leuk was, was Magnetic Island, een eilandje voor de kust van Townsville. Eerst een paar dagen gekampeerd aan het strand bij Townsville waar we een paar Duitsers tegenkwamen die we nog uit Cairns kenden, heel gezellig! Daarna met de bus de ferry op en een paar dagen op Magnetic Island gehangen. Je hebt hier hele mooie baaitjes waar je heen kan wandelen en zwemmen, en we hebben koala's gezien, echt superschattig! Net knuffelberen, lijken wel nep.

Eigenlijk wilden we hierna echt de outback in, maar omdat de afstanden hier zoo groot zijn (en wij erg langzame reizigers zijn) zijn we maar een klein stukje het binnenland ingegaan, naar Charters Towers en Ravenswood. Vroeger waren dit welvarende (goud)mijnstadjes, maar nu woont er geen kip meer! Vooral Ravenswood is echt een spookstadje, waar alleen een groot verlaten treinstation je eraan herinnert dat hier ooit veel mensen woonden. In Charters Towers zijn we naar een drive in bioscoop geweest, erg grappig!

Vervolgens naar Airlie Beach waar vandaan alle tripjes naar de Whitsundays vertrekken, een eilandengroep (74 in totaal) voor de kust. We hadden een 3dgse zeiltrip geboekt en dat was echt fantastisch: 2 duiken gedaan, dolfijnen bij de boot, snorkelen ,leuke groep en natuurlijk prachtige eilanden.

Hierna moesten we rap door naar Brisbane. We hadden net te horen gekregen dat we mogelijk onze tickets niet konden verlengen en dus binnen een week onze bus zouden moeten verpatsen en naar Sydney zien te komen, paniek!! Direct flyers gemaakt en op internet gezet, met succes! Ontzettend veel geinterreseerden! Toen kregen we te horen dat we toch konden verlengen, maar toch besloten te bus te verkopen (met dikke winst!) en voor de laatste 3 weken een grotere te huren. Dit was sowieso handiger want....Maud kwam op bezoek!!!! Joehoe!! Zij gaat 3 maanden zelf reizen en we zijn 3 weken met zn 3en met de camper gaan touren, fantastisch! Maud opgehaald op het vliegveld van Brisbane was ook een fantastisch moment, Hello Goodbye was er niks bij! Direct doorgereden naar Byron Bay, vooral lekker niksdoen, bbqen, maar ook surfles genomen, natuurlijk waren we alledrie werkelijk natuurtalenten! De eerste dagen hadden we het wel echt ijskoud s nachts, maar gelukkig kwam Kjell er al na 4 dagen achter dat we elke nacht een raam open hadden staan. Vervolgens naar Stradbroke Island (Straddie) gegaan met de ferry om dolfijnen en walvissen te spotten, erg leuk eilandje is dat! Omdat we toch nog graag meer het binnenland in wilden was onze volgende bestemming Carnarvon national park. Op de kaart lijkt het dichtbij, maar het is echt een eind rijden! Wel erg mooi, veel kangaroes. Daarna naar Emerald om safieren te zoeken. Na 20u (ofzoiets, lang iig) rijden een camping gevonden, en we waren echt zwaar de jongsten daar! Allemaal bejaarde cowboys en hillbillies die daar een paar maanden staan en sommige wonen er in hun caravan. Deze 'gemhunters' zolas ze zichzelf noemen zijn alleen maar naar safieren aan het zoeken in de rivier met dikke equipment, te grappig! Was echt erg leuk, zelfs nog een paar steentjes gevonden! Met nog maar een paar dagen te gaan met z'n 3en snel snel naar Hervey Bay en Fraser Island. Daarna was het alweer tijd voor afscheid, wat zijn die 3 weken snel gegaan, was echt zo leuk! Maud afgezet bij een hostel en wij naar 't vliegveld, naar Sydney!

Wat een leuke stad is dat! Beetje sightseeen en natuurlijk vooral veel eten en drinken, erg leuk! Drie dagen geweest en toen naar Tahiti!!!!!!

carlo

Prachtige verhalen! Super, dat jullie dit doen!