ilze-kjell.reismee.nl

Paaseiland

Na 5 uur vliegen van Tahiti naar Paaseiland kwamen we aan op het meest afgelegen vliegveld ter wereld. Wel even schrikken van de temperatuur: koud!! Natuurlijk totaal niet op gekleed, dus in onze korte broek en shirtje was ´t buiten wachten voor de douane geen pretje. Snel de taxi in naar de hoofdstad: Hanga Roa. Hoofdstad is misschien een wat ruim begrip, het is de enige stad op het eiland en niet veel meer dan een klein dorpje met een centrum van 1 straat.

Naar Paaseiland, of Rapa Nui zoals ze het hier noemen, ga je natuurlijk eigenlijk maar voor 1 ding: de beelden, of Moai zoals ze eigenlijk heten. Deze (erg grote) beelden zijn over het hele eiland te vinden en hebben echt iets mysterieus. Zeker bij zonsop- en ondergang, wat mooi! Voor een paar dagen hebben we een Jeepje gehuurd en een beetje het eiland rondgereden om alles te bekijken. We wisten niet dat er zoveel van die beelden hier waren, het eiland is er letterlijk mee bezaaid! Ook mooi was een wandeling naar een grote vulkaankrater.

Het eiland zelf is ook prachtig, een beetje een combi tussen Nieuw Zeeland en Schotland (niet dat we daar ooit geweest zijn). Heuvelachtig met grasvlaktes, rotsen en overal wilde paarden. Het paard is hier trouwens het favoriete vervoersmiddel. In de avond staan in de hoofdstraat allemaal paarden aan hekjes vasgebonden van mensen die ergens iets aan het eten of drinken zijn, ziet er erg grappig uit.

Na 5 dagen genoeg beelden gezien, op naar Peru!

Carlo

Hey Kjell en Ilze!

Bedankt voor de leuke reisverhalen. Bora Bora lijkt ons op de afdeling het leukst van alles. Vinden jullie dat ook?

We zijn jaloers op jullie! Wat een ervaringen voor het leven!! Super!